Inatt drömde jag…

…. att när jag vaknade en morgon hade vi en fin och härligt grön gräsmatta. Vad besviken jag blev när jag tittade ut imorse! Man kan säga att vi har en bra bit dit, det är bara fläckvis grönt ännu. Men projekt har vi ju så det räcker och blir över ändå, som stenläggning tex. Det är iofs bara vissa delar av huset som ska få stenläggning mot grunden, resten täcks av trall. Tanken var nog att lägga kattskallar innanför men vi har så otroligt mycket grådsgrus över så det fick bli det istället, och håller ihop materialen lite också så det inte spretar åt alla håll och kanter. Och dessutom spar vi lite pengar. Nu behöver vi på med lite jord här så vi kan så lite mer gräs.

Skärmavbild 2015-06-12 kl. 18.58.40

Om ett par veckor ska snickarn börja på altanen på framsidan. Ska bli kul att något händer där, just nu ser det mer ut som ”hej, kom och hjälp mig!”. Samtidigt som det virket levereras så tar vi hem virke för spalje och pergola. Tanken var att ha grus i pergolan men vi bygger en liten altan där istället som förhoppningsvis flyter ihop bra med den befintliga. Och jag har erkänt mig besegrad, vi orkar inte måla metervis av räcke på framsidan samt pergola så det blir tryckat. Snyggast? Nä, inte alls. Men mest praktiskt. Vi har verkligen begränsat med tid. Och jag har ingen lust att klättra några meter upp för att måla utsidan av räcket. :-S

Förrådet i carporten är förresten färdigspacklat. Jag ska då inte bli målare för fy vad trist det var. Nu ska där slipas sen hoppas jag på hjälp med målning… 😉

Och vad gäller utemöbler så blev det inte någon av varianterna i förra inlägget. Visserligen rotting, men i grått. En stor hörnsoffa med extra fåtölj och en stor rund matgrupp. Möbler till framsidan får vi ta till våren, eller om de rear ut något till hösten. I pergolan funderar jag faktiskt på två Ikea Högsten. Det fyller ju inte ut 25 kvadrat men en början i alla fall.

hogsten-fatolj-utomhus-vit__0366423_PE303748_S4

På återseende!

4 thoughts on “Inatt drömde jag…

      • Ja jag håller med, samma hos oss men snart tar grästet över. Glöm inte å gössla, det tar bort en del ogräs också. Råkar det dyka upp tistlar bör du ta bort dem, de sprider sig när de blommar. Plockade rent våra gräsmattor från dessa i går. Det var ett 100 tal kan jag säga och verkligen inte roligt för barfota fötter :-/

  1. Tistlar har vi gott om så de plockar vi så fort de kommer upp, likaså alla hundratals ormbunkar. Gödslade häromdagen så nu får vi hoppar att gräset får sig en kick! Däremot växer gräset som sjutton i våra grusgångar (är väl frön som hamnat där när vi sådde), så där har vi fått bränna bort gräset istället. 😛

Kommentera

